CAMPANIA POLIGRAF 2015: „«DETECTORUL DE MINCIUNI» TE POATE AJUTA, PSIHOLOGUL ITI ESTE PRIETEN!”


Campania de informare a Laboratorului Testări Poligraf „Leș Alin” în privința tehnicii poligraf din mediul de afaceri, continuă. Săptămâna 23 febr – 1 mar 2015.

De data aceasta, textul meu are valențe terapeutice. De ce spun acest lucru? Pentru că „atitudinea terapeutică” pe care trebuie s-o adopți în fața anumitor beneficiari trebuie să fie una exemplară.

CAMPANIA POLIGRAF 2015

„«DETECTORUL DE MINCIUNI» TE POATE AJUTA, PSIHOLOGUL ITI ESTE PRIETEN!”

by Alin Leș

psiholog examinator „detector de minciuni” acreditat Colegiul Psihologilor din România

expert, consultant, formator Criminologie și Științe Criminale

 Societatea Română de Criminologie și Criminalistică, Filiala Sibiu, Președinte

*

Săptămâna

23 febr – 1 mar 2015

Alin Les, Laborator Testari Poligraf Sibiu, www.poligraf-evaluarepsihologica.ro

*

Tipologia beneficiarului care vine și îți explică problema în mod direct și așteaptă, ca printr-un foc de artificii, ca după ce ai deschis gura, să rezolvi situația din numai două fraze implică o atitudine de impunere. Ați simțit vreodată din dialog omul care te împinge până în peretele lingvistic? Dacă da, imaginați-vă acest beneficiar care aproape îți dictează ce ai de făcut de când intră pe ușă! Genul „2 cuvinte, 3 mișcări” 😀

Când omul îmi intră în cabinet, îl privesc cu toată dragostea. Pentru că știu că, dacă mi-a călcat pragul (deloc înalt 😛 ), înseamnă că ceva îl doare. Undeva suferă, el sau firma lui. Accept un ton mai ridicat al viitorului posibil beneficiar, accept aerul de superioritate și (de ce nu?), ironia bășcălioasă. Accept chiar și beneficiarul în care am încredere pentru că și-a dat cuvântul că va plăti „a doua oara” și care n-a mai venit deloc.

De obicei, ascult omul până la final atunci când intră pentru prima oară pe ușa cabinetului meu. Din experiență: uneori este în regulă, alteori nu. Pentru că pleci de la premisa de nevinovăție (a se citi „bună-credință”, termen non psihologic, de altfel, dar care ține de morală și etică), viitorul potențial beneficiar are deja câteva plusuri în plus (o tautologie acceptată bine fonetic 🙂 ). Numai că acest tip de beneficiar care te împinge în perete nu va înțelege nici pe departe mesajul tău. De unde tendința de-a se situa peste umărul tău profesional, dându-ți indicații cum să procedezi în meseria ta.

Dragul meu beneficiar,

să nu confundăm dreptul și datoria ta de a-mi spune ce anume trebuie să găsesc în firma ta, unde anume să caut, ajutorul tău, practic (de care am nevoie) și felul în care tu vrei ca eu să-mi desfășor activitatea. Nu-mi poți indica în ce fel dorești ca eu să-mi practic meseria. Nu ai voie asta, cu tot respectul ce ți-l port 🙂

Apoi, este contraindicat ca, din moment ce primești contractul de prestării servicii pentru semnat și stabilim de comun acord ceva, să te sucești la 180 de grade la a doua întâlnire (profitând de termenii primei întâlniri). Nu este etic gestul tău și nu stă deloc în picioare moral. Ai profitat de-un context de ofertă care era învelit în niște cuvinte numite „bunătate” și „profesionalism”. Pe lângă faptul că un contract are anumite pagini și ele trebuie citite atent de la cap la coadă (cel puțin mie asta îmi dovedești când vii cu el semnat), nu poți avea pretenții să-mi ceri altceva pentru care tu ai semnat și este stipulat acolo. Nu este nici ______, nici _______ și nici ______ cum vrei tu să le numești, dragul meu beneficiar! 🙂

Aceasta este o excepție de la științificul și popularul cu care te-am obișnuit în textul campaniei, dragul meu cititor! O excepție de la Campania de informare pe care o desfășurăm, credem noi, cât mai coerent și la un nivel ridicat. Învățăm unii de la alții și asta este cel mai important!

Considerăm că anumite atitudini de superioritate ale beneficiarului pot fi contrabalansate cumva, terapeutic, de specialist. Dar nu întotdeauna se poate acest lucru. Așa cum nu toată lumea este pretabilă pentru hipnoză sau pentru terapie. Așa cum nu toate persoanele cu activitate delincvențială se pot schimba. Mi-aduc aminte, în acest sens, de cuvintele unui profesor: „Dacă tu încerci mereu să înțelegi, să arăți asta comportamental, să te asiguri de transfer și contratransfer și observi că nimic din partea celuilalt, înseamnă că problema nu este la tine. Înțelege acest lucru și mergi mai departe!” 🙂

Cuvinte-cheiepoligraf, detector de minciuni,

campanie de informare poligraf 2015, mediu de afaceri,

Alin Leș, Laborator Poligraf Sibiu, psihologie, poligraf Alin Les

Love to share academic and professional work! 🙂

**

http://www.poligraf-evaluarepsihologica.ro/

Alin Leș

psiholog, expert criminolog©Cosmin Bumbutz. All rights reserved. www.bumbutz.ro

Societatea Română de Criminologie și Criminalistică, Filiala Sibiu

Președinte

©2015. Toate drepturile rezervate

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s