SCURTE CONSIDERATII DESPRE SIGURANTA UTILIZATORULUI DE RETEA DE SOCIALIZARE


Ne-am gândit să transmitem câteva rânduri despre siguranța pe care un utilizator de rețea de socializare ar trebui s-o aibă atunci când își folosește contul. Așadar, este un articol off-topic 🙂

 

Articolele pe care le-am scris de-a lungul și de-a latul blogului www.psihocrim.wordpress.com poartă girul informației corecte, coerente, „informate”. Dacă am afirmat ceva, indiferent ce, am adus argumente la fel de corecte, coerente și informate serios. Suntem adepții stilului conform căruia ne place să comunicăm ceea ce facem, ceea ce merge și ceea ce nu merge într-o meserie sau într-alta, noutăți în materie, experiențe personale etc., toate în vederea îmbogățirii informației celor ce lecturează.

 

Se întâmplă ca informația de pe blog să fie acceptată cu „like” de anumite persoane interesate autentic de subiectul respectiv. Apreciem acest lucru și le mulțumim pentru feedback. Pentru că este un feedback 🙂 Mulțumim și persoanelor care nu sunt de acord cu o anumită informație și care își expun coerent, rațional și logic punctele de vedere. Ne place dialectica bine delimitată de inchiziția limbajului. Îndrăgim pozițiile profesionale care scot în evidență o poziție opusă celei prezentate inițial, dar cu argumente care nu țintesc caterinca și bășcălia. Suntem de acord cu contradicția în termeni raționali, argumentată logic și care nu degenerează în atac la persoană pe ne-bună dreptate 🙂

Cu ce nu suntem de acord? Cu opiniile aceleiași persoane la aceeași postare care sunt total contradictorii la interval de câteva comentarii. Cu alte cuvinte, firul roșu al replicilor aceleiași persoane, pentru conținutul aceleiași postări, lipsește. 

Ce se întâmplă, însă, când în urma unei postări a blogului pe contul tău personal pe o rețea de socializare replicile nu au o legătură directă cu conținutul postării? Ce poți face când lucrurile scapă de sub controlul logicii și al rațiunii fine? Ce se întâmplă când iraționalul intră în scenă? Cum putem contracara poziția persoanelor care țintesc orice altceva, fără a rămâne fideli direcției conținutului propriu-zis al postării? Dar atunci când primești acuze? Sau ești hărțuit?

Răspuns: rețeaua respectivă de socializare ne pune la dispoziție câteva elemente sigure pentru a opri sau diminua conflictul ivit voluntar de participanții la discuție. Înainte de a le ascunde, propunem câteva sugestii:

  1. Pleacă de la prezumția de bună-credință a fiecărei persoane care oferă o replică! Încearcă să înțelegi esența și dacă replica are directă legătură cu conținutul postat.
  2. Dacă replicile sunt „în graficul” postării, răspunde mai departe argumentat! Oferă-i celuilalt bucuria participării la discuție. Se va simți minunat 🙂 Dacă, în schimb, vei observa iz de răfuială, asigură-te că nu este doar o impresie de-a ta. Testează terenul și vezi ce dorește să exprime cu adevărat acea persoană.
  3. Dacă replicile celuilalt nu sunt la conținut, încearcă să explici rațional că pe tine te interesează mesajul transmis. Nu polemica ce deja a împânzit imaginea ta publică, valoarea ta și bagajul tău emoțional-afectiv de bună-credință. Dacă replicile polemice continuă fără să fie arbitrate de conștiința celui care s-a eliberat cathartic prin și în conflict, încearcă să conștientizezi acest fapt. Polemicile persoanei nu țintesc conținutul, ci pe tine. Ca entitate umană. Ca valoare. Ca reprezentat al unei poziții exprimată prin date logice, argumentate, cu aplicabilitate socială licită.
  4. În acest punct, securitatea contului tău poate fi compromisă prin acceptul de a se continua o discuție bazată pe polemici cu un grad lingvistic îndoielnic. Nu ți-ai propus polemică menită să încurajeze mediocrul, ci calitatea, eficiența, informarea bună, seriozitatea, valoarea, munca, disciplina șamd. Dacă ai tras concluzia că replicile „low cost” au deranjat aceste sectoare, este indicat să atragi atenția asupra acestui fapt, iar dacă se continuă ignorarea mesajului, să pui politicos punct discuției și s-o pui într-un cui al arhivei personale.
  5. Cum ne îndrumă, ajunși în această etapă de exprimare virtuală, rețeaua de socializare? Pasul 1: „Raportează”. Pasul 2: „Da, este despre mine sau despre un prieten” și „Nu, este despre altcineva”. Pasul 3: „Nu-mi place”, „Mă hărțuiește” și „Îmi hărțuiește un prieten”. Pasul 4: „Blochează”, „Obține ajutor de la o persoană cu autoritate sau de la un prieten de încredere” și „Trimite la numele rețelei de socializare pentru revizuire”. În acest pas, fiecare decide ce este mai bine pentru siguranța contului său 😉

 

Dragii mei,

valoarea unui om se discerne în timp. Însă, tot mai pregnant, timpul ne dovedește că nu mai trebuie să-l așteptăm atât 🙂

Nu în ultimul rând, am înțeles că excelența are prețul ei.

 

În loc de concluzie

Din Theodore Roosevelt 🙂

  1. „Pe termen lung, caracterul este factorul decisiv în viața unei persoane ori a unei națiuni”, coroborat cu
  2. „Am oroare de vorbele care nu-s susținute de fapte”, dar și cu
  3. „Cel mai bun trofeu pe care ți-l poate oferi viața este, de departe, șansa de a munci din greu la ceva ce merită”.

*

Love to share 🙂

Alin Leș

psiholog expert criminlog©Cosmin Bumbutz. All rights reserved. www.bumbutz.ro

Societatea Română de Criminologie și Criminalistică, Filiala Sibiu

Președinte

©2015. Toate drepturile rezervate

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s