CUM SA FURI DEMAGOGIE PE DRUMURILE PUBLICE SAU DESPRE „DACA AU ECHIPAJ, IL VOR TRIMITE”


Sibiul, după cum bine știți, este un județ de tranzit. Alba este unul dintre județele vecine. Circulând spre Cluj, observi tirurile pline cu lemne îndreptându-se către Sebeș Alba. Recunosc că mă doare când observ atâta lemn tăiat transportat în mașini și mă gândesc, vrând-nevrând, dacă este legal sau ilegal acel transport.

 

S-a întâmplat acum o oră. În drum spre Cluj, telefonez la 112 pentru 3 transporturi. Vreau să știu (este dreptul fiecărui cetățean) dacă transportul este legal sau ilegal. „112! Spuneți, vă rog!”. Îi spun doamnei: DB 55 MPG, CS 12 MCC și CS 15 MCC. După aproximativ un minut, aud vocea: „Rămâneți pe fir, vă rog! Vă fac legătura cu Poliția!”. Nu e prima oară când aud această replică. Îi spun „colegului” povestea. Eram deja pe viaductul de la Aciliu de pe A1. Se asigură suplimentar că am dat numerele remorcilor (adică din spate) și își finalizează, politicos de altfel, intervenția: „Voi anunța colegii de la Sebeș. Dacă au echipaj, îl vor trimite”. Și-am replicat: „Domne, dumneata știi! Eu te-am anunțat că transporturile nu-s în regulă. Mai departe, după cum vă este conștiința”. A insistat: „V-am spus, dacă au echipaj, îl vor trimite!”. Credeți c-au avut? 🙂

10934601_906137526086085_113669564_n

 

Am ajuns până în Sebeș Alba, stând în spatele tirului de Dâmbovița. Dar când a intrat pe poarta fabricii, m-am oprit și mă uitam cum intrau unul după-altul: DB, CS, AR, CV, AG… și niciun echipaj de Poliție. Trist, prieteni! Trist de tot.

 

Chiar dacă de această dată n-a intervenit niciun echipaj, vă încurajez să sunați la 112 de fiecare dată când simțiți lemnul cum „doarme” forțat în drumul spre „groapă”.

 

In loc de concluzie

Demagogia din post, colegule, te va atinge odată și-odată! Pe mine nu m-ai prostit, chiar dacă ai vrut să lași o astfel de impresie 🙂

Alin Leș

psiholog, expert criminolog©Cosmin Bumbutz. All rights reserved. www.bumbutz.ro

Societatea Română de Criminologie și Criminalistică, Filiala Sibiu

Președinte

©2015. Toate drepturile rezervate 

2 comentarii

  1. Așa mi-a cerut și mie, numărul de la capul tractor, dar eu nu-l știam pentru că veneam în spatele mașinii, așa că mi-a spus că nu poate să verifice. Mai trebuia să îmi ceară numărul de la pantofii șoferului…. Eu nu cred că nu se putea afla dacă transportul este legal sau ilegal, doar pe baza numărului de la remorcă. Deja s-au șmecherit. Știu din sursă sigură că mulți polițiști au camioane cu care transportă lemn. Mai cred că acest radar al pădurilor a fost înființat ca să ne arunce praf în ochi.

  2. Acest lucru l-am patit si eu. De la 112 mi s-a confirmat ca nu este legal, iar de la politie m-a luat cu povesti si printre ele la sfarsit m-a inttrebat si numarul capului tractor. I-am spus ca nu il stiu dar stiu unde a mers masina sa descarce in Alba Iulia… A urmat o serie de discutii apoi am inchis. Da, TRIST!

Lasă un răspuns

