CUM SA RAMAI „MOS NICOLAE” IN MEMORIA DE LUNGA DURATA A CLIENTULUI TAU


Zilele acestea am avut parte de o intamplare care poate fi atat hazlie cat si ingrijoratoare. Sa va povestesc 🙂

Am fost solicitat in tara pentru a efectua o examinare poligraf. Am convenit cu beneficiarul meu o anumita data si o anumita ora. Amandoi ne-am tinut de cuvant si am fost acolo 🙂

Pana a-mi instala aparatul poligraf, laptopul si imprimanta, am discutat putin cu ambele persoane (una dintre ele era beneficiarul). Am aflat ca sunt incordate, ca s-au certat putin inainte de venirea mea.

Am discutat pe rand cu fiecare. Prima data, cu doamna. Mi-a explicat ce s-a intamplat venind incoace. Cum un taxi a venit in viteza si l-a stropit pe domn din cap pana-n picioare. Intr-adevar, asa era. Am discutat inclusiv detaliile legate de contract si totul era foarte bine, asa cum am stabilit 🙂

Pana a merge sa discut cu domnul, merg sa-mi iau intregul instrumentar din masina. Aduc aparatul poligraf si imprimanta. Laptopul urma sa mi-l aduca altcineva.

Pana sa intru intr-o discutie amiabila, calma cu domnul, mi se spune: „Nu ai laptopul in masina”. Dupa cautari asidue, intr-adevar, laptopul nu era. Ce era de facut?

Cand se intampla astfel de situatii, nu-ti ramane decat sa ramai demn in fata situatiei si sa-i explici beneficiarului situatia. Cu toate riscurile aferente care pot decurge de-aici.

Spre bucuria mea, beneficiarul (doamna) a inteles acest lucru, in relatia de 1:1. I-am explicat ca nu-mi pot explica cum de-am uitat sa iau laptopul de la cabinet, cand toate cele necesare examinarii poligraf erau puse in ordine.

Pentru c-am fost sincer cu beneficiarul meu, acesta nu s-a suparat. Nu i-a fost tot una, dar nu s-a suparat, nu mi-a reprosat nimic, nu m-a acuzat de nimic. Ii era teama ca domnul nu va mai veni la o alta data. I-am promis ca voi vorbi cu el si ca voi face tot posibilul ca dumnealui sa vina si la o data viitoare.

Intr-o alta camera, am intrat in discutie cu omul furios, nervos, impulsiv. Atat pentru faptul c-a venit sa efectueze un test poligraf, cat si pentru faptul ca era ud la picioare, ud pe pantaloni.

I-am explicat ca, daca doreste, putem efectua acest test la o data ulterioara. Nu este musai nevoie acum daca nu se simte in regula.

M-am pus in locul lui. Ud fleasca pe pantaloni si la picioare, sa stau pe un scaun aproximativ 2 ore si, in anumite momente, si nemiscat.

L-am intrebat (fara a-i spune de faptul ca nu aveam laptopul), daca in conditiile date, este dispus sa vina la o data urmatoare. Raspunsul lui a fost: „Vin oricand spuneti dumneavoastra”. A fost raspunsul cel mai potrivit pentru situatia respectiva 🙂 Am discutat 30 de minute, ca intre doi barbati. Omul din fata mea a prins incredere si mi-a acordat incredere.

A urmat discutia finala cu beneficiarul direct. Am informat-o ca domnul va reveni la testul poligraf pentru linistea dumneaei si pentru refacerea unui echilibru si armonii minime intre cei doi. S-a bucurat, chiar daca nu fatis. 

Pentru ca este un client de incredere, m-a platit la final. Am acceptat. Dar pentru ca mi-am propus sa leg cu toti beneficiarii mei o relatie buna, de incredere si pe termen lung, aveam deja in gand returnarea a 50% (care reprezinta garantia poligraf oferita de Cabinetul meu) Alin Les, Laborator Poligraf Sibiu 2014din ei dupa examinarea programata la data ulterioara (a fost vina mea). Clientul meu nu stie acest lucru, dar il voi surprinde. Este felul meu de a face surprize si de a converti aceasta intamplare intr-una de succes 🙂 

Alin Les

psiholog, expert criminolog©Cosmin Bumbutz. All rights reserved. www.bumbutz.ro

Societatea Romana de Criminologie si Criminalistica, Filiala Sibiu

Presedinte

©2014. Toate drepturile rezervate

 

 

Lasă un răspuns

