IUBIRE, MOARTE ESTE NUMELE TAU?


În urmă cu 4-5 săptămani, am vizionat filmul „The Stoning of Soraya M” (în traducere românească, „Lapidarea Soreyei M”). Șoculthe_stoning_of_soraya_m emoțional pe care o minte analitică și rațională îl resimte îți provoacă ridicări de pe scaun, „pielea găinii” și multe puneri pe „pauză”. Îmi puneam întrebări cum de se poate așa ceva în anii 2012, 2013, 2014. Îmi spuneam: „La doar câteva mii de kilometri de mine, unii bărbați își omoară soțiile doar pentru că acestea nu le mai satisfac nevoile, indiferent care sunt ele. Apoi te decizi să mergi la inspector și să-i spui totul, chiar dacă nu este real. Cu un singur martor mincinos cumpărat, îți poți cumpăra un alt viitor. Genial și înfricoșător!”.

Apoi mi-am zis: „Eu sunt liber, sănătos, într-o țară care luptă cu corupția (mai mult sau mai puțin eficient, de la caz la caz), încă nu sunt cotropit de nimeni, pot să-mi cumpăr de la magazin ce doresc, pot crea, pot gândi frumos, pot avea tot soiul de dorințe care să-mi valideze social valoarea… mă pot ruga liber și îmi pot exersa meseria mult iubită”. Este realitatea mea, vizitată zilnic în imaginar și realitate cu blide serioase de teme, obstacole, planuri, bifări și lucruri bine punctate. Totul este posibil!

„The stoning of Soraya M” îți pune  întrebări existențiale: cine ești, ce faci zilnic, cine ești seara, cine ești în timpul zilei, cine/ce te mână în lupta scopului la care vrei să ajungi, cine îți secretă zilnic visul, cine/ce te mulțumește zilnic… cu cine ți-ai luat viața în mâini. Lupta între sexe, supunerea și the stoning of soraya mdominarea, masochismul, sadismul și sado-masochismul impuse de islam, greața de o viață impusă cu care nu poți să te mulțumești decât în interiorul a 4 pereți mereu dornici de ochi și urechi mari, iraționalitatea pe fondul micșorării puterii de alegere între bine și rău, între valoare și nonvaloare, între sens și acel sens (Frankl), între viață și moarte (când moartea este însăși rațiunea de a trăi, scopul în viață fiind plăcerea de frica morții și nu cea de dragul vieții) etc., toate acestea îți pun întrebări și îți oferă perspectiva unei libertăți pe care Dumnezeu, destinul, pronia și alți factori au decis să nu mă nasc în Iran, Burkina Faso, Cuba, China, Rwanda sau Somalia.

Dacă veți avea răbdarea vizionării filmului, veți înțelege de ce fiecare bucățică din viața voastră este de cel mai bun preț, de ce fiecare clipă din această Românie este un succes (care dacă izul eșecului nu cunoaște o graniță bine delimitată de la o zi la alta), chiar dacă politica din această țară este reprezentată de tendințele patologice ale celor ce-o fac, chiar dacă…

O stare intrinsecă asemănătoare celei de-acum 4-5 săptămâni o am acum după lecturarea rândurilor de-aici:   http://adevarul.ro/international/in-lume/ultimul-mesaj-fetei-spanzurate-l-a-ucis-voia-violeze-mama-noaptea-blestemata-trebuia-fiu-cea-omorata-1_5450b1860d133766a855c3cf/index.html. Da, pedeapsa cu moartea într-o țară unde poți să-ți cumperi viitorul cu legi pline de cangrene etice și morale, cu adepții lor plini de numerologia cantitativă a unui gest, focusați pe distrugerea frumuseții prin îndriguirea „corectă” a urii în legi demonice privitoare la ideea de viață și iertare… […].

Durerea cea mare nu este pedeapsa cu moartea, ci cum ajungi să o aplici (baza circumstanțială a motivației).    

Am ajuns la concluzia că moartea, în acest spațiu al islamului și al relațiilor extraconjugale fals dovedite, este un câștig pentru cel ce n-a cunoscut niciodată iubirea cu adevărat. Dar de-aici încolo nu mai vorbim de moralitate, iertare și alte competențe spirituale superioare, ci de un complex fantastic de inferioritate (al lui Adler) pe care bărbații acestor țări îl resimt și-l vor resimți în fața frumuseții purtate (inclusiv) de femeile lor.      

A. Les

psiholog, expert criminolog©Cosmin Bumbutz. All rights reserved. www.bumbutz.ro

Societatea Romana de Criminologie si Criminalistica, Filiala Sibiu

Presedinte

©2014. Toate drepturile rezervate

Lasă un răspuns

